Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

Brand Yourself!


Τι και αν δεν είστε ο ΛεΜπρόν; Προσωπική μάρκα, το απαύγασμα του επαγγελματισμού σας




Στη λίστα με τους υψηλότερα αμειβομένους παίκτες  ΝΒΑ, o James LeBron και κατά τον κόσμο "King James", ανήκει και στη λίστα των πιο αντιπαθητικών επαγγελματιών στις ΗΠΑ, που έχει ωστόσο καταφέρει να κλείσει συμβόλαια χορηγιών, να πουλήσει ακριβά την προσωπική του μάρκα και να γίνει πλούσιος. Το τατουάζ στο πόδι του γράφει WITNESS, γιατί όπως δηλώνει, όποιος τον βλέπει να παίζει γίνεται μάρτυρας σε κάτι ξεχωριστό.

Κάθε φορά που βρίσκεστε σε μια συνάντηση ή σε μια εκδήλωση, σκεφτείτε προσεκτικά τι βιώνουν οι υπόλοιποι μαζί σας και τι θέλετε να αποκομίζουν από εσάς σαν εμπειρία. Αυτό που αποκομίζουν για κανένα λόγο δεν πρέπει να το συγχέουμε με το παίξιμο ενός ρόλου από μέρους σας, απεναντίας, έχει να κάνει με το πόσο φυσικοί και πιστοί στον εαυτό σας είστε.
“Προσωπική μάρκα είναι η εμπειρία που έχει κάποιος στο σύνολό της όταν σχετίζεται με το άτομό σας και με αυτό που αντιπροσωπεύετε. Είναι αυτό που οι άλλοι λένε για εσάς”.
Με την έλευση των κοινωνικών δικτύων πολλοί μπερδεύτηκαν και θεώρησαν σημαντικότερο το να προωθήσουν την προσωπική τους μάρκα, παρά να τη δημιουργήσουν. Μάλιστα, το χτίσιμο της προσωπικής μάρκας έχασε το νόημά του στην πορεία, γιατί είδαν τα κοινωνικά δίκτυα ως έναν τρόπο για να ανεβάσουν την αξία τους αυτόματα, χωρίς κόπο.
Ο δρόμος για τη δημιουργία της προσωπικής μας μάρκας έχει πολλές ευθύνες και είναι κάτι μεγαλύτερο και βαθύτερο από την παρουσία μας στα κοινωνικά δίκτυα. Είναι κάτι περισσότερο από τα Like, τα tweets και τους followers. Τα κοινωνικά δίκτυα υπάρχουν για να επιβεβαιώνουν ή όχι την προσωπική μας μάρκα.
Το χτίσιμο της προσωπικής μας μάρκας είναι μια συνεχής δέσμευση, για πάντα. Αν και ακούγεται αγχωτικό σε πρώτη φάση, όταν αυτό γίνεται κανόνας, καταλήγει να είναι κομμάτι του επαγγελματικού μας εαυτού, μια καθημερινή καλή συνήθεια, αυτό που πραγματικά είμαστε. Αν δεν είναι αυτό που πραγματικά είμαστε, τότε δεν θα συνεχιστεί για πολύ.  
Μέσα από την προσωπική μας μάρκα διαμορφώνουμε τον τρόπο με τον οποίο σχετιζόμαστε τους άλλους. Εάν οι συνεργάτες μας δεν γνωρίζουν ποια είναι η προσωπική μας μάρκα, αυτό είναι καθαρά δικό μας λάθος. Στη CVexperts συμβουλεύουμε τους πελάτες μας να σκεφτούν προσεκτικά ποιοι είναι και τι στόχους έχουν πριν ανοίξουν κάποιο λογαριασμό στα κοινωνικά δίκτυα, ειδικά στο LinkedIn. Την προσωπική μας μάρκα δεν τη φτιάχνουμε συνθέτοντας όμορφο περιεχόμενο, με λέξεις και εικόνες, αλλά αντλώντας την αξία της από την προσωπικότητά μας.
Τα τρία συστατικά της προσωπικής μάρκας:
- Συνοχή
- Συνέπεια
- Συνέχιση
Ας δούμε την προσωπική μας μάρκα ως περιουσιακό στοιχείο που πρέπει να προστατέψουμε αλλά και να μεγαλώσουμε με το χρόνο, ένα στοιχείο που θα ωφελεί οπωσδήποτε αυτούς που εμπλέκονται επαγγελματικά μαζί μας ή που συνδέονται με το προϊόν ή την υπηρεσία μας.

Τι δεν είναι η προσωπική μας μάρκα
Το χτίσιμο της προσωπικής μας μάρκας δεν είναι αυτοπροβολή,  δεν είναι η βιτρίνα όπου εκθέτουμε στους περαστικούς τα επιτεύγματά μας, τα δυνατά μας σημεία και τις επιτυχίες μας. Η διαχείριση της προσωπικής μας μάρκας απαιτεί από εμάς μεγάλη υπευθυνότητα και συνεχή προσπάθεια, προκειμένου να είμαστε ένα σύγχρονο πρότυπο, μια επαγγελματική παρουσία πάνω στην οποία μπορούν να στηριχτούν συνεργάτες, προϊστάμενοι, πελάτες, προμηθευτές.
Για παράδειγμα, όταν αναρτούμε ένα άρθρο στο ιστολόγιό μας, πάντα έχουμε στο μυαλό μας ότι οι αναγνώστες περιμένουν να διαβάσουν κάτι ανάλογου ύφους και ποιότητας με παλιότερα άρθρα. Στόχος μας είναι να επιστρέψει ο αναγνώστης για να διαβάσει και το επόμενο άρθρο.
Τα ερωτήματα που ανακύπτουν λοιπόν είναι: έχουμε αποφασίσει ποια είναι η προσωπική μας μάρκα; Ζούμε την προσωπική μας μάρκα μέσα από την καθημερινότητά μας και την αποδεικνύουμε με συνέχεια και συνέπεια;
Για πολλούς η απάντηση είναι αρνητική, γιατί κάτι τέτοιο σίγουρα χρειάζεται αρκετές δόσεις αυτογνωσίας, δράσης και υπευθυνότητας. Αυτοί όμως που θα απαντήσουν ναι αμέσως, καλό είναι να διερωτηθούν εάν όντως ζουν την προσωπική τους μάρκα ή παίζουν το παιχνίδι της αυτοπροβολής.

Τι δεν είναι η προσωπική μας μάρκα:

-  Δεν είναι μόδα που πρέπει να υιοθετήσουμε
- Δεν είναι αποτέλεσμα ναρκισσισμού και εγωκεντρισμού
- Δεν είναι τέχνασμα που αποσκοπεί στο να πείθει με πλάγιο τρόπο

Η ανάπτυξη της προσωπικής μας μάρκας είναι απαραίτητη για την επαγγελματική μας σταδιοδρομία, ειδικά τώρα που η αγορά έχει ανάγκη από ανθρώπους που είναι κατασταλαγμένοι και μπορούν να ωφελήσουν το σύνολο μέσα από το επαγγελματικό τους έργο. Το χτίσιμο της προσωπικής μας μάρκας δεν είναι επιλογή αλλά μονόδρομος.


* Σεμινάριο "Brand Yourself" από τη CVexperts πραγματοποιείται στην εκπαιδευτική ημερίδα που διοργανώνεται από την Ελληνική Ομάδα EUMA και που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 25 Μαΐου 2013 στο ξενοδοχείο Divani Caravel με θέμα «Επιτυχία – Καριέρα: Βελτίωση, Επιλογή, Ευκαιρία, Ανάπτυξη στα νέα δεδομένα».

** Για δόσεις αυτογνωσίας μην διστάσετε να ζητήσετε βοήθεια από την Εργασιακή Ψυχολόγο της  CVexperts, κα Αφροδίτη Δαλακούρα, PhD, κλείνοντας ένα ραντεβού μαζί της στο 210.34.17.400.