Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012

Αποτυχημένος επιχειρηματίας, βιογραφικό με πλεονέκτημα

Όσοι από εμάς έχουμε δραστηριοποιηθεί στην αγορά εργασίας μέσα από ατομική επιχείρηση, συνεταιρισμό ή άλλης μορφής επιχειρηματική δραστηριότητα που δεν πήγε καλά, φοβόμαστε να φτιάξουμε βιογραφικό. Δεν θέλουμε το βιογραφικό μας να θίγει την αποτυχία μας. Τα ερωτήματα που μας απασχολούν είναι:
  • Προσωπική επιχείρηση που απέτυχε...αυτό τώρα πώς το βάζω στο βιογραφικό μου;
  • Παράλληλη επιχειρηματική δραστηριότητα με υπαλληλική θέση, είναι σωστό να φαίνεται;
  • Όλα αυτά τα χρόνια ελεύθερου επαγγέλματος τι να τα κάνω;

Το βιογραφικό του επιχειρηματία
Η αλήθεια είναι πως το βιογραφικό του επιχειρηματία είναι διαφορετικό. Δεν ακολουθεί τη μορφή κανενός άλλου είδους βιογραφικού, έχει τη δική του πρωτότυπη δομή και μορφή. Και πάνω από όλα, ό,τι έχουμε κάνει ως επιχειρηματίες στο παρελθόν είναι χρήσιμο για την επόμενη επαγγελματική μας κίνηση. Ακόμα και όταν πρόκειται για αποτυχία. Οφείλουμε κάτι τέτοιο να το παρουσιάσουμε έντεχνα.

Επιστροφή σε εξαρτημένη σχέση εργασίας
Ο επιχειρηματίας που σταματά την επιχειρηματική του δραστηριότητα και αναζητά υπαλληλική σχέση (ή θέλει να το κάνει παράλληλα), μέσα από το βιογραφικό του θα πρέπει να πείσει τον εργοδότη για τα ακόλουθα:
  • Είναι σε θέση να ακολουθήσει ένα άλλο όραμα
  • Μπορεί να φέρει αποτελέσματα στη συγκεκριμένη θέση που τον ενδιαφέρει
  • Θέλει να αφήσει την ανεξαρτησία και ελευθερία που του προσφέρει το ελεύθερο επάγγελμα
  • Μπορεί να δουλέψει σε ομάδα ως ισότιμο μέλος
  • Θα αφήσει να τον κατευθύνει κάποιος που πιθανόν να μην έχει την ίδια εμπειρία ή φιλοσοφία με αυτόν

3 τεχνικές για το βιογραφικό του επιχειρηματία
Η επιχειρηματική δραστηριότητα δηλώνει ιδιαίτερες δεξιότητες για τον υποψήφιο. Στο βιογραφικό λοιπόν του επιχειρηματία θα πρέπει να τονιστούν τα εξής:

  • Επαγγελματικά επιτεύγματα: διαλέγοντας αυτά που έχουν να κάνουν με την επίτευξη αντίστοιχων στόχων στη θέση που αιτούμαστε, δείχνουμε στον εργοδότη την ικανότητά μας να τα καταφέρουμε στο συγκεκριμένο χώρο
  • Ομαδικότητα: δίνουμε έμφαση σε ομαδικά έργα, είτε με υπαλλήλους της εταιρείας μας, είτε με άλλες εταιρείες στον κλάδο μας, είτε με πελάτες. Έτσι κάνουμε αντιληπτό ότι δεν έχουμε δυσκολία να εργασθούμε σε ομάδα.
  • Επίλυση προβλημάτων: το ελεύθερο επάγγελμα είναι μια διαρκής και καθημερινή μάχη με προβλήματα που απαιτούν άμεση λύση για να προχωρήσεις. Δείχνουμε με τη χρήση συγκεκριμένων λέξεων την ικανότητά μας να ξεπερνάμε δημιουργικά και αποφασιστικά όποια εμπόδια εμφανιστούν. Κάτι τέτοιο είναι ζητούμενο από τους εργοδότες μέσα στο ασταθές και απρόβλεπτο περιβάλλον που δραστηριοποιούνται.

Και τι γίνεται με την αποτυχία;
Η αποτυχία είναι πλεονέκτημα για το βιογραφικό του επιχειρηματία. Στο πανεπιστήμιο μας διδάσκουν ότι το 80% των νέων επιχειρήσεων αποτυγχάνει. Δεν υπάρχει λόγος να ντρεπόμαστε για αυτό. Ας μην ξεχνάμε παραδείγματα αποτυχημένων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, όπως αυτά του Henry Ford, της Oprah Winfrey και του Steve Jobs με τη NeXT. Υπάρχουν εταιρείες που αναζητούν αποτυχημένους πρώην επιχειρηματίες γιατί βλέπουν την αποτυχία με καθαρή ματιά:
  • Ένας επιχειρηματίας έχει πληρώσει ακριβά την αποτυχία του, έχει πάρει γερά μαθήματα και γνωρίζει τι χρειάζεται για να πετύχει την επόμενη φορά.
  • Ένας επιχειρηματίας έχει ένα στημένο δίκτυο γνωριμιών που μπορεί να χρησιμοποιήσει στο μέλλον.
  • Συνήθης αιτία αποτυχίας νέων επιχειρήσεων είναι η έλλειψη πόρων. Πολλές φορές η χρηματοδότηση επιχειρήσεων μπορεί να καλύψει προβλήματα που διαιωνίζονται. Επομένως η αποτυχία κάτω από αυτό το πρίσμα είναι μονόδρομος.
  • Ένας επιχειρηματίας έχει το ταλέντο να αναλαμβάνει ρίσκο και να διαχειρίζεται την αβεβαιότητα.

Προσοχή: Θυμηθείτε το κοινό – στόχο που έχετε. Το βιογραφικό σας θα το δει κάποιος που χρειάζεται ένα άτομο με συγκεκριμένο προφίλ για να κάνει μια συγκεκριμένη δουλειά. Αποφύγετε πληροφορίες και βαρετές λεπτομέρειες από την επιχειρηματική σας δραστηριότητα που δεν θα θέλει να ακούσει ο εργοδότης.

Συμπέρασμα
Το κύριο θέμα στο βιογραφικό του επιχειρηματία δεν είναι να υποκριθεί ότι δεν απέτυχε, αλλά να αναδείξει τι κέρδισε, τι μπορεί να κάνει και τι τον διαφοροποιεί από όσους δεν έχουν αντίστοιχη επιχειρηματική εμπειρία. Έτσι λοιπόν ο "αποτυχημένος" επιχειρηματίας μπορεί να παρουσιάσει ένα βιογραφικό με πλεονέκτημα.



Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Προσωπική Επαγγελματική Εικόνα (Personal branding): το κλειδί για διεθνή καριέρα

Η αναζήτηση εργασίας στο εξωτερικό είναι μια απαιτητική διαδικασία. Ανταγωνιστής μας για μια θέση εργασίας είναι πια ο «παγκόσμιος πολίτης» και για το λόγο αυτό ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Στη χαoτική παγκόσμια αγορά εργασίας η ενίσχυση της προσωπικής μας επαγγελματικής εικόνας είναι το κλειδί για να έχουμε το προβάδισμα. Έτσι ξεχωρίζουμε από το πλήθος και στέλνουμε το σωστό μήνυμα στον εργοδότη μέσα από το χτίσιμο μιας αυθεντικής, απλής και στοχευμένης εικόνας που αντιπροσωπεύει εμάς και τη δουλειά μας.
Μερικές συμβουλές για να ενισχύσετε την επαγγελματική σας εικόνα:
  • Εγγραφείτε σε επαγγελματικά δίκτυα ή δημιουργήστε το δικό σας επαγγελματικό δίκτυο
  • Συνεργασθείτε με άλλους επαγγελματίες μέσα από ιστοσελίδες δικτύωσης
  • Δημιουργήστε προσωπική ιστοσελίδα ή online χαρτοφυλάκιο της δουλειάς σας
  • Ξεκινήστε να γράφετε ιστολόγιο
  • Δικτυωθείτε όπου και αν βρίσκεστε
  • Αποτυπώστε την επαγγελματική σας εικόνα σε ένα ξεχωριστό, επαγγελματικό βιογραφικό που θα προωθεί τα δικά σας χαρακτηριστικά
Στόχος μας είναι να επηρεάζουμε μέσα από την επικοινωνία μας και να έχουμε το προβάδισμα έναντι των υπολοίπων.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι δεν είναι καθόλου εύκολο και απλό να φτιάξουμε την επαγγελματική μας εικόνα. Κάτι τέτοιο δεν γίνεται μέσα σε μια νύχτα για να παρουσιαστεί το επόμενο πρωί. Θα πρέπει να δουλέψουμε πολύ για να έχουμε αποτελέσματα στη δουλειά μας. Όχι μέτρια αποτελέσματα, όχι απλώς καλά, αλλά εξαιρετικά. Θέλει καθημερινή προσπάθεια.
Όταν το κάνετε και κοιτάξετε πίσω σε έναν χρόνο από τώρα, θα δείτε ότι καμία εύκολη λύση, κανένας πλάγιος τόπος, κανένα μέσο δεν θα μπορούσε να σας φτάσει στο σημείο που θα έχετε φτάσει εκείνη τη στιγμή.

* Παράδειγμα προσωπικής ιστοσελίδας επαγγελματία διερμηνέα νοηματικής γλώσσας:
** Παράδειγμα προσωπικού ιστολογίου επαγγελματία συμβούλου εμφάνισης:

*** Εκδήλωση του MBA International του Ο.Π.Α. με θέμα "Personal Branding" 01/03/2012